Gården

tunet

Tunet

Vi har et flott tun på dyreområdet vårt. Her er det god plass for dyra våre å være ute og kose seg.
Geiter, kaniner og gris får kose seg her. Og hønene har fått plass i det flotte steinhuset som ligger ved siden av. Her er det spennende å se om hønene har lagt egg.

berget

Berget

Turområdet vårt kaller vi for berget, og det blir ofte brukt. Det er kjekt og spennende  å leke i skogen, og områdene rundt.

Her er det bunkerser og andre spennende steder som vi kan utforske.

Vi har også en gapahauk som er god og ha, spesielt når vi skal spise. Da fyrer vi opp i bålet, og ofte tilberedes maten der. Det har blitt laget både pinnebrød, hjemmelaget chips, og blitt kokt grøt.

Grillhyttå

Grillhyttå ligger i tilknyttning til barnehagens lekeplass.
Den brukes ofte, særlig om vinteren. Da koser vi oss der inne, med fyr i gruva og kanskje litt kakao i gryta.
Mange gonger kan vi ha lunsjen vår der eller fruktmåltidet. Her kan me og teikne eller lese i bøker.

n%c3%b8tteliten klatrepark1

Nøtteliten klatrepark

Nøtteliten klatrepark er det nyeste tilskuddet på uteområdet vårt. Det ble en høytidelig markering da snoren ble klippet og pølser ble servert.
Vi åpnet mandag 5.sept.22.
Her er det klatreutfordringer for alle aldrer.

Trampolinene som stod på området her, har blitt flyttet til fotballbanen.

20170622 085026

Fjoset

Tidligere var fjoset fullt med melke kyr, i dag disponeres fjoset av barnehagen.
Der er det blitt så fint og alle dyra har fått god plass der. Plass til sauene er det blitt rett med sida av fjoset og i neste rom er det god plass til høner og kyllinger.
I fjoset har vi geiter, kaniner, sauer, ponnien Amelia og minihesten Lilo.
Alle avdelingane har kvar sin dag dei steller i fjoset og rydder hos dyra og gir dei mat. Dette er veldig kjekt å væra med på.

Klatreveggen og Danseloftet

Den ene delen av løa er i dag bygget om til en klatrevegg.
Vi bruker klatreveggen til buldring, som vil si og klatre i veggen med klatretak, og til en bestemt høyde.
Dette rommet blir også brukt av Rødkløverklubben, som er de eldste barna i barnehagen. Her koser de seg med "førskole-trening".

Rommet ved siden av klatreveggen kaller vi for Danseloftet.
Her kan vi springe og danse etter musikk. Vi kan kle oss ut, øve med koret, ha fellessamlinger med hele barnehagen og mye mer.
Her har vi også prosjektor med bra lys og bilde. Det er her vi bruker å ha foreldremøter og lignende.

20170120 122209

Småland

Småland er et nytt område som ble laget våren 2016. Dette området for de yngste barnet. Her det spesielt godt tilrettelagt for de yngste både med tanke på motorikk, men også med tanke på at det de kan være litt skjermet fra det store uteområdet.

img 0429

Sølekjøkkenet

Vi er så heldige at vi har et sølekjøkken i barnehagen. Her kan barna kose seg med vann fra fontene og lage sølekaker. Barna trives godt her.

20170120 102013

Bøkeskog med klatretau

Her i bøkeskogen kan vi leke og klarte i mange taubaner som er der. Slengdissa er veldig kjekt å dissa på.

snekkerboden

Snekkerboden

Her i snekkerboden jobbes det med både hammer og sag. Kjekt å få være kreative og lage noe.

siloen v%c3%a5r

Siloen

Vi har laget den ene siloen (den vi tidligere hadde høy i) til et leke-aktivitets-rom. Her kan vi søke ly og har mulighet for å spise fruktmåltid og ha lesestund.